Vår fars press og skitne spill mot meg og min lillesøster

Som en direkte respons til at min lillesøster, Christine Josephine Andreassen, forteller avisen Vårt Land om demonutdrivelsene hun opplevde mens hun fortsatt var medlem i min fars menighet, så går min far til et skittent motangrep på sin blogg.

Min og Christine sin beskjed til vår far, Jan-Aage Torp, er at vi aldri vil kunne bli presset til taushet med skittent spill. Det skitne spillet jeg viser til skal jeg ikke gjengi noe om av hensyn til andre enn meg, men en annen sak kan jeg utdype.

I lignende stil som min far gjorde mot meg, ved utgivelsen av «Jesussoldaten» i 2016 og når jeg andre ganger har fortalt min historie i offentligheten, så sår Jan-Aage tvil om hvorvidt det min lillesøster sier er sant.

Jeg var snill mot Jan-Aage i NRK Debatten i 2016. Jeg ønsket ikke ham noe vondt, samtidig som jeg ønsket å fortelle historien min for å hjelpe barn som ikke har det bra i religiøse miljøer. Snillismens tid er over når vår far gjør det samme som han gjorde mot meg mot min lillesøster.

Selv handlingen der jeg og Zambiske eksorsister gned salt og olivenolje inn i sårene til en selvskader i Oslokirkens lokaler i Norge, for å kaste ut satanistiske blodofringsdemoner av en stakkars jente, blir tydeligvis ikke regnet som en demonutdrivelse av vår far. Dette sier sitt om uredeligheten til en som kaller seg en kristen, pastor og apostel i «guds rike». Utenforstående kan kanskje kalle dette en mangel på bakkekontakt, men jeg vet bedre. Dette er bevisst villedning.

Å bruke formuleringene «indre helbredelse» og «befrielse», som vår far ofte gjør, er å gjøre virkeligheten ugjenkjennelig. Faktum er at når man kommanderer og befaler åndsmakter som satanisme ut av en person, så utfører man i praksis en utdrivelse. Hvorfor sier man «kom ut i Jesu navn» hvis åndsmaktene ikke er inne i personen?

I denne videoen der Jan-Aage blir intervjuet av Jan Hanvold på TV Visjon Norge i 2009, så bruker Jan-Aage ordrett formuleringen «kaster ut demoner» når han snakker om «Healing Centeret» sitt.

Jeg har tidligere publisert samtlige av Oslokirkens møtereferater, fra tiden der jeg var med i administrasjonsteamet til Oslokirken, på min blogg.

Et utdrag jeg kan dele her, som viser til at Jan-Aage ikke ønsker å være redelig, kan du lese her:

«14. juli 2007: «…we have worship, mass deliverances etc…» «It is a matter of communication. Spiritual Clinic (endret senere navn til «Healing Center») is an evangelistic thing, and we may not even mention demons. Just advertise that people can come and have their problems solved. We don’t have to create controversy. It will surely come. Our goal must really be to get people to want help. It is easy to market the evening services. But we really need to be careful about how we market the ministry on daytime.»»

Link til blogginnlegget som viser møtereferater i Oslokirken: https://anderstorpforteller.com/…/forklaring-om-offentligg…/

Link til podcasten der min lillesøster nylig fortalte om blant annet demonutdrivelsene hun opplevde i oppveksten: https://www.vl.no/…/christine-andreassen-forteller-om-demon…

jesussoldaten sommertilbud copy
Denne sommeren er det tilbud på innbundet og signert utgave av «Jesussoldaten». Org pris 379,- eks porto, men nå er prisen 249,- NOK inkl porto. Vipps 249,- til mitt nr 970 79 258 med din adresse, så postlegger jeg ila kort tid. Inkluder din epost om du ønsker kvittering.

Leave a Reply